dinsdag 23 oktober 2007

Zondagochtend een korte wandeling gemeekt door het Bredenbroekse bos. Opvallend veel geweizwammetjes gezien. Maandag met mijn zussen en vriend Erik gewandeld in de bossen rondom Dekkerswald bij Groesbeek. We hebben heel veel paddenstoelen gezien en dankzij Jeltje ook een naam kunnen geven. Behalve bovisten, zwavelkopjes en honingzwammen onder andere ook knolparasolzwam, de kopergroene .., witte en blauwe kaaszwam, boompuisten, vliegenzwammen, elfenbankjes, spekzwoerdzwam, verschillende korstwammen, waaronder de bruine dennenkortszwam, de gele stekelzwam, de gele knolamaniet, de gele ringboleet, de kastanjeboleet, tonderzwammen, geschubde inktzwammen, stekeltril- of ijszwammetjes, waaiertjes, oorzwammen, dennenmoorder, muizenstaartjes, koraalzwammen (gewone witte en kleverige), collybia's en mycena's, etc. etc. Ik heb wat foto's gemaakt om een indruk te geven. Vandaag heb ik nog de Dottinkrade en landgoed Mentink bezocht. In de Dottinkrade zag ik nog wat roze paddenstoelen (met onder het vlies wel plaatjes) die ik niet kon thuisbrengen. Wellicht hebben ze geleden onder de vorst. Het heeft vanacht een paar graden gevroren. Voor de liefhebber: zie de foto's.

Geen opmerkingen: