donderdag 1 november 2007

Nadat afgelopen weekend de wintertijd weer is ingegaan is het 's avonds vroeg donker. Dan valt er na het werk weinig meer te zien. Afgelopen woensdag heb ik nog een mooie wandeling gemaakt in de Bekkendelle. Er worden ook daar door het rooien van bomen wat open plekken in het bos gemaakt. Er stond een artikel in de krant, dat in Buskersbos een aantal bomen wordt gerooid, die zijn aangetast door strooizout en vervuiling door verkeer. Woensdagavond was er weer gidsencursus in Zeddam. Er werd nu boeiend verteld (met lichtbeelden) over bomen en de vele families en variaties, die op dat gebied te ontdekken zijn. Ik heb het laatste jaar steeds gespeurd naar wintereiken, maar ik kom eigenlijk alleen maar zomereiken tegen. Bladerend in het bomenboek zakt me de moed bijkans in de schoenen. Zaterdag gaan we op excursie in Bingerden (Angerlo). Ik ben benieuwd. Vermeldenswaard is nog dat de winterjasmijn in onze tuin volop in bloei staat. Gisteren hoorde ik, dat dat niet ongewoon is voor de tijd van het jaar.

Geen opmerkingen: