dinsdag 27 mei 2008


Ik kreeg vandaag een e-mail van mijn zus met de volgende verbazingwekkende inhoud: "Vanavond kwam ik om 22.30u thuis (met de fiets) van een RAVON poelenexcursie hier in de omgeving, waarbij we o.a. veel kleine watersalamanders vingen en ook de zeldzamere kamsalamander. Daar was ik nog vol, toen ik ter hoogte van de (feest)schuur reed en een rare schreeuw hoorde. Ik stapte af en bleef luisteren. Eerst was ik in de veronderstelling dat het een uil was die krijste, maar het kwam niet vanuit de boom. Met mijn RAVON-zaklamp scheen ik over het dak, want ik meende in een flits iets te zien lopen. Ik zag niks, maar het schreeuwen ging door en leek nu uit de schuur te komen. Ik schoof voorzichtig de schuifdeur iets open, en stond toen ineens oog in oog met een (jonge?) steenmarter. Deze hing aan de muur met zijn scherpe klauwtjes! Hij bleef stil hangen en ik greep snel het fototoestel uit mijn fietstas en kon bijgevoegde plaatjes schieten. Wat een ontmoeting en unieke ervaring was dit! Toen ik de schuifdeur weer voorzichtig dicht wilde schuiven, begon het beestje flink te grommen. Hij was natuurlijk bang om tussen de deur te komen. Ik heb de deur maar op een kier laten staan en ben weggelopen. Groetjes, Jeltje".
Omnog meer foto's van haar hand te bekijken klik hierachter op foto's.

Geen opmerkingen: