woensdag 25 juni 2008

Vanmiddag een rondje gewandeld in het Woold (Roerdinkweg). De steekvliegen waren lastig. Ik zag onderweg een enorm nest; moet van een grote vogel zijn. Ik hoorde ook mij onbekende geluiden (bedelroep?) die zo te horen ook van grote vogels afkomstig waren. Ik heb er echter geen gezien. De bunzing van zondag heb ik gemeld bij de VVZ (jaar van de bunzing volgens mijn zus) op Telmee.nl. Zie verder de foto's. Vanavond gaat de les over waterdieren. Henriëtte van der Loo vertelt over waterkwaliteit en hoeveel aspecten daar op inwerken (zoet, zout, zuur, basisch, warm, koud, licht, donker, veel planten, weinig planten, rijk of arm aan mineralen, klei- of zandbodem etc. etc. Alles hangt met alles samen en werkt op elkaar in. Als er een grote rijkdom aan soorten te vinden is, dan is het oordeel over de waterkwaliteit goed. Het biologische moment ging over de mierenleeuw. Henriëtte heeft veel bakken met water meegebracht waarin van alles te zien is, vooral insectenlarven, torren, bootsmannetjes en dikkoppen.

Geen opmerkingen: