zaterdag 12 mei 2012

Vanmiddag op de fiets een rondje gemaakt langs een aantal poelen. In Poel 10 Dwarsdijkse Poel was behalve een paar groene kikkers niets te zien. Het water is er erg troebel (geelbruin). Poel 8 Langendoen Poel heb ik alleen op afstand bekeken. Er zitten wel veel vogels in de buurt. Ik hoorde de gekraagde roodstaart en zag een aantal rietgorzen. In Poel 6 Oostermeenpoel was veel leven (kwaakconcert van groene kikkers). Daar hoorde ik ook twee kleine karekieten en ik zag en hoorde een veldleeuwerik. Poel 3 Gallowayweidepoel Oost heeft mooi helder water maar er was niets in te zien, zelfs geen kikker. In Poel 18 Westhof Poel werd ook een kikkerconcert gegeven. Salamanders ben ik op mijn tocht niet tegengekomen. Daarvoor heb je denk ik toch een schepnet nodig. Zie foto's.

Geen opmerkingen: